Wpisy użytkownika sugargirl z dnia 10 maja 2012

Liczba wpisów: 5

sugargirl
 
sugargirl: Kilka rad aby pozbyc sie tych uciazliwych zakwasow.
wyszperane w necie :)

Aby zapobiec powstawaniu zakwasów należy przed wysiłkiem porozciągać mięśnie i zrobić dobrą oraz odpowiednio długą rozgrzewkę. Jeśli jest to możliwe dobierać ciężary do możliwości naszego organizmu. Nie należy przeforsowywać się i za bardzo przeciążać mięśni. Dostosowanie intensywności wysiłku do siły mięśni to podstawowy czynnik jaki zapobiega zakwasom. Jeśli jednak nie masz takiej możliwości to po odpowiednim czasie mięśnie przyzwyczają się do tego wysiłku i nie będą już boleć. U wielu kulturystów panuje przekonanie, że dzień bez zakwasów to dzień stracony. Jednakże nie jest udowodnione, że zakwasy wzmagają rozwój mięśni. Przy odpowiednim doborze ciężarów jesteśmy w stanie rozwinąć mięśnie bez zakwasów i bólów.

1. Odpowiednia rozgrzewka:

Do głównych faz i zasad stretchingu (odpowiedniego treningu) zalicza się:
• napinanie poszczególnych mięśni przez 10-15 sek.
• rozluźnianie ich na 2-5 sek.
• rozciąganie przez ok. 10-30 sek. (nie można doprowadzać do uczucia bólu – grozi to rozerwaniem tkanek i kontuzją)
• równomierne ćwiczenia oddechowe towarzyszące poprzednim (nie wstrzymywać oddechu)

Streching można podzielić na kilka rodzajów:
• rotacja stawów – rotacyjny ruch stawów mający poprawić ich smarowanie
• rozciąganie statyczne – rozciąganie mięśni podczas spoczynku i ich rozluźnienia (np. dociskanie)
• rozciąganie dynamiczne – rozciąganie mięśni poprzez ruch (wymachy itp.)
  • awatar sylwiczka: dzięki za porady a zdjęcia- miodzio:)
Pokaż wszystkie (1) ›
 

sugargirl
 
  • awatar I'm black angel without wings ♥: fajny,wpis,i wogle blog.Wbijaj na mój mini blog,i zostaw coś po sobie.A jeśli ci się spodoba,to dodaj mnie do znajomych lub obserwuj .Obejż stare wpisy!
Pokaż wszystkie (1) ›